Je kunt social media zeker gebruiken om vooraf een nieuwe aanmelding te krijgen. Meer
dan 44% van de
internetgebruikers gebruikt sociale netwerken om nieuwe scholen te onderzoeken. Onderdeel van die ontdekking
is om te weten wie je bent als school en waar je voor staat.
Wanneer mensen reageren op jouw berichten of advertenties, is het een goed idee om
terug te reageren. Dit helpt om vertrouwen op te bouwen en een loyale aanhang te vormen. Naarmate leerlingen
jouw berichten delen en leuk vinden, stijg jouw school in de sociale algoritmen en krijg je
nieuwe, gratis bekendheid.
Voor de meeste Facebook-gebruikers zijn er meer dan 1.000 potentiële Newsfeed-berichten tegelijk. Betrokkenheid is een van de
signalen die Facebook gebruikt om te voorspellen welke van die berichten gebruikers waarschijnlijk zullen
zien. Wanneer je relaties aangaat met je volgers, is de kans groter dat ze je berichten zien.
Door relaties te onderhouden, kun je ook een loyale community opbouwen die in de loop
van de tijd tot nieuwe aanmeldingen zal leiden.
Facebook-groepen zijn een geweldige manier om community- en schoolloyaliteit op te bouwen.
Denk je dat je school te klein is om met influencers te werken? Micro-influencers en nano-influencers met slechts 1.000 toegewijde volgers kunnen effectief zijn om schoolvertrouwen op te bouwen. Als bonus vallen ze vaak ruim binnen het budgetbereik van kleinere scholen.
Het lingeriemerk Lively werkte samen met influencers, waaronder die met een kleine gerichte aanhang, om hun bralettes en huidverzorgingsproducten te promoten. Met behulp van op analyses gebaseerde tests ontdekte het bedrijf dat advertentiemateriaal van influencers die op hun eigen profielen werden gepromoot een 75% hogere conversieratio en 50% hoger rendement op advertentie-uitgaven hadden.
Het verzamelen van door gebruikers gegenereerde inhoud via wedstrijden en merk-hashtags is een geweldige manier om kwaliteitsmateriaal voor je sociale feed te vinden. UGC is ook een krachtige bron van sociaal bewijs. Sterker nog, door de inhoud van je volgers op je sociale kanalen te delen (en ze natuurlijk te taggen), kun je relaties aangaan met enkele van je grootste fans.
Als een leerling je tagt in een Instagram-verhaal, ontvang je een melding in je directe berichten. Zorg ervoor dat je dit opnieuw deelt - het is een gemakkelijke win-winsituatie.
Van Twitter-polls tot interactieve stickers in Instagram Stories, er zijn tal van manieren om specifieke interacties met je volgers aan te wakkeren. Zo lanceerde Panera Bread deze zomer een relatieopbouwende campagne om aandacht te vragen voor zijn nieuwe koffieabonnement. Ze kondigden aan dat ze de hele zomer gratis koffie zouden weggeven als 500.000 mensen ja zouden stemmen in hun Twitter-enquête.
De peiling kreeg meer dan 588.000 reacties.
"We zijn een merk dat is gebouwd op sterke 1:1-relaties met onze klanten", zegt Kelli Nicholson, Panera Bread's Director of Brand Marketing. Ze vertelde Twitter dat de campagne een belangrijke manier was om te evalueren of het koffie-abonnementsprogramma iets was dat klanten zouden waarderen.
Als je tot hier bent gekomen, dan denk je waarschijnlijk: "Ik heb iemand nodig die de sociale media van mijn school kan opbouwen." Daarom wil ik je een aanbod doen. Ik ga gratis met je in gesprek om te kijken wat je precies nodig hebt en ik kijk of ik de meest geschikte persoon ben om dit te leveren. Ben ik het niet, dan help ik je graag om de juiste persoon te vinden. Vind je dit interessant? Stuur me dan een email of stuur me een bericht via LinkedIn.