Hier volgt de ranglijst van 5 hogescholen/universiteiten in Amerika die de sociale
media domineren in het educatieve landschap. Je leert hoe het gebruik van sociale media deze universiteiten
ten goede komt, samen met hun toekomstige en huidige studenten.
Facebook: 5,669,364
Instagram: 1,734,975
Twitter: 1,145,727
Facebook: 1,360,271
Instagram: 805,909
Twitter: 780,193
Massachusetts Institute of Technology
Facebook: 1,265,822
Instagram: 310,455
Twitter: 1,102,657
Facebook: 1,346,341
Instagram: 493,572
Twitter: 531,431
Facebook: 583,822
Instagram: 354,503
Twitter: 408,521
Door de beste sociale media-accounts van de universiteit bij te houden, kunnen de scholen in deze lijst contact maken met potentiële nieuwe studenten, waardoor ze een glimp opvangen van de beschikbare activiteiten en de campuscultuur in het algemeen. Berichten die de uiteenlopende ervaringen van huidige studenten benadrukken, geven studenten en ouders het gevoel dat ze niet zomaar een ander gezicht in de menigte zijn.
Netwerken via sociale media is ook nuttig om in contact te blijven met alumni en om fondsen te werven voor de school.
De hogescholen die de sociale media domineren, gebruiken hun platforms als 24-uurs communicatiekanalen. Adviseurs en docenten kunnen studenten in realtime betrekken via mediafeeds en vragen beantwoorden over het toelatingsproces of de tussentijdse week van volgende week. Zoals de COVID-19-pandemie aantoont, zijn sociale media ook een cruciaal hulpmiddel om tijdens een crisis snel informatie te verspreiden.
Pew-onderzoek toont aan dat Facebook, Instagram en LinkedIn de drie populairste sociale-mediaplatforms zijn onder Amerikaanse volwassenen. De gegevens voor personen van 18-29 jaar laten vergelijkbare trends zien. Er zijn echter verschillen in platformpopulariteit tussen universiteitsstudenten en jonge Amerikanen zonder post-secundaire onderwijservaring.
Volgens het Harvard Kennedy School Institute of Politics gebruikt 84% van de 18- tot 29-jarigen Facebook, een percentage dat onder studenten oploopt tot 87%. Ongeveer 45% van de studenten heeft een Instagram-account. Twitter neemt de plaats in van LinkedIn in deze top drie, waarbij 47% van de universiteitsstudenten het microblogging-platform gebruikt om toegang te krijgen tot nieuws en om op de hoogte te blijven van familie, vrienden, beroemdheden en hun universiteit.
Toekomstige studenten kunnen belangrijke informatie krijgen over de academische kwaliteit van een school en het leven op de campus door naar Instagram-berichten en Twitter-feeds te kijken. Studenten uit achtergestelde gemeenschappen kunnen bijvoorbeeld de diversiteit van de studentenpopulatie en de gelijkheid van beschikbare diensten en programma's evalueren.
Eenmaal ingeschreven, kunnen studenten de sociale media-accounts van hun universiteit gebruiken om contact te leggen met collega's en docenten, en om buitenschoolse evenementen en professionele kansen te ontdekken, zoals stages, zomerwerk en onderzoeksfinanciering.
Naast contact met hun universiteit, kunnen universiteitsstudenten sociale media gebruiken om een goede indruk te maken op potentiële werkgevers. De meeste werkgevers beschouwen tirades op Facebook en twijfelachtige Instagram-foto's als negatieve kenmerken van de professionaliteit van een sollicitant. Omgekeerd waarderen werkgevers op veel gebieden sollicitanten die op een professionele en boeiende manier sociale media kunnen gebruiken.
Als je tot hier bent gekomen, dan denk je waarschijnlijk: "Ik heb iemand nodig die de sociale media van mijn school kan opbouwen." Daarom wil ik je een aanbod doen. Ik ga gratis met je in gesprek om te kijken wat je precies nodig hebt en ik kijk of ik de meest geschikte persoon ben om dit te leveren. Ben ik het niet, dan help ik je graag om de juiste persoon te vinden. Vind je dit interessant? Stuur me dan een email of stuur me een bericht via LinkedIn.