Elke school wil meer bezoekers naar de website. Dit kan uitlopende redenen hebben,
scholen willen bijvoorbeeld de huidige leerlingen op de school informeren of willen meer potentiële leerlingen
op hun website hebben. Daarnaast hebben scholen niet de kennis en tijd om alle strategieën die op het internet
zwerven uit te pluizen. Daarom volgen hier 10 bewezen strategieën
Gebruik altijd relevante zoekwoorden in de berichten die je plaatst. Trefwoorden moeten op een natuurlijke manier worden gebruikt en moeten natuurlijk niet afleiden van het onderwerp waar je over schrijft. Het is belangrijk om trefwoorden in het bericht te gebruiken, zoals de metabeschrijving, de paginatitel, de URL, kopteksten en een paar keer door het hele stuk.
Voor het uitvoeren van trefwoordonderzoek kun je tools gebruiken als Moz, Ahrefs en SEMrush. Deze sites laten zien welke zoekwoorden andere scholen gebruiken, hoe vaak mensen naar zoekwoorden zoeken, gerelateerde zoekwoorden en nog veel meer waardevolle informatie als leidraad voor de zoekwoordstrategie.
Het is niet genoeg om alleen berichten te plaatsen; je moet inhoud maken die gedenkwaardig is en de ruis doorbreekt. Nuttige en gedenkwaardige inhoud is zelfs een van de belangrijkste manieren om meer leerlingen op je website te krijgen.
Leerlingen gebruiken Google om specifieke, grondige en nauwkeurige antwoorden op hun vragen te vinden, en jouw inhoud zou daar moeten zijn om die antwoorden te geven. In feite genereren websites met bloginhoud 434% meer door zoekmachines geïndexeerde pagina's dan websites zonder. Bovendien ontvangen sites die meer dan 16 berichten per maand publiceren bijna 3,5 keer meer verkeer dan sites die nul tot vier artikelen publiceren.
Waar het op neerkomt, is dat wanneer je meer inhoud voor je school produceert, regelmatig post en onderzoekt wat leerlingen willen zien, het webverkeer zou moeten verbeteren.
Het plaatsen van gasten voor andere websites is een effectieve manier om backlinks te genereren, verwijzingsverkeer te stimuleren en de positie van de zoekresultatenpagina (SERP) van zoekmachines te verhogen.
Kijk eerst naar de inhoud van een andere website waar je als school voor wilt schrijven. Zorg ervoor dat de kwaliteit van de andere website van hoge kwaliteit is, controleer de domeinautoriteit en bestudeer hun richtlijnen voor het plaatsen van berichten. Vraag of ze de publicatie ook plaatsen op sociale media en dat ze jouw school in hun sociale media taggen.
Sociale media zijn enorm belangrijk om leerlingen aan te trekken. Hier zijn enkele
manieren waarop het moet worden gebruikt om het websiteverkeer te vergroten:
Plaats berichten (blogs, e-books, whitepapers, infographics, video's, enz.) op al jouw sociale-mediaplatforms
Communiceer met leerlingen door ze te beantwoorden, hun berichten opnieuw te posten en ze te taggen
Gebruik relevante hashtags
Werk de link in je bio bij om nieuwe berichten te promoten wanneer deze uitkomt
Wijzig de omslagfoto regelmatig om nieuwe berichten te promoten
Tag influencers die mogelijk geïnteresseerd zijn in het bericht
Reageer op andere mensen die op zoek zijn naar antwoorden met links naar jouw bericht
Het promoten van berichten via nieuwsbrieven is een effectieve manier om vooral meer
ouders op de website van je school te krijgen. Hier zijn enkele praktische tips voor nieuwsbrieven:
Neem verleidelijke informatie uit de berichten op in de onderwerpregel en in de hoofdtekst van de e-mail.
Voeg een link of knop in waarop ouders kunnen klikken om meer van het bericht te lezen.
Zorg ervoor dat e-mails mobielvriendelijk zijn. Links moeten gemakkelijk te zien zijn, aangezien 46% van alle geopende e-mail op mobiele apparaten wordt gedaan.
Pas personalisatietactieken toe door de naam van de ouder op te nemen.
Maak de e-mail visueel aantrekkelijk met behulp van goed ontworpen sjablonen.
Voer A/B-tests uit om te zien welke versies van e-mails meer keren worden geopend en geklikt.
6. Influencerbereik
Tag de influencer in een bericht op sociale media.
Vraag de influencer om een interview/Q&A en tag of e-mail de influencer vervolgens wanneer het bericht is gepost. Ze zullen jouw bericht waarschijnlijk delen met hun publiek (andere potentiële leerlingen).
Vraag de influencer om een interview/Q&A en tag of e-mail de influencer vervolgens wanneer het bericht is gepost. Ze zullen jouw bericht waarschijnlijk delen met hun publiek (andere potentiële leerlingen).
Scholen die handige berichten met tips maken, geven iets nuttigs aan leerlingen. Het zorgt ervoor dat er veel verkeer naar de website van de school zal ontstaan. Laat docenten van jouw school verschillende berichten maken met tips voor hun vak, laat ze hun mooie lessen delen, zodat leerlingen zien hoe leuk en goed je school is.
Wanneer scholen persberichten maken om zichzelf of leraren te promoten, moeten ze deze niet gewoon op een syndicatiewebsite voor persberichten plaatsen en afwachten wat er gebeurt. Ze moeten de release actief pushen en naar invloedrijke websites.
Met zoveel scholen die proberen het websiteverkeer te vergroten, zijn er veel mogelijkheden voor backlink-uitwisselingen. Neem contact op met relevante sites en bied jouw berichten aan als een aanvullende bron om op te nemen in een van de berichten van de site. Om een extra stimulans toe te voegen, kunt je een wederzijds voordelige backlink-uitwisseling aanbieden, waarbij je aanbiedt om ook een van hun links aan een bericht van jou toe te voegen.
Als je tot hier bent gekomen, dan denk je waarschijnlijk: "Ik heb iemand nodig die de website van mijn school kan bouwen." Daarom wil ik je een aanbod doen. Ik ga gratis met je in gesprek om te kijken wat je precies nodig hebt en ik kijk of ik de meest geschikte persoon ben om dit te leveren. Ben ik het niet, dan help ik je graag om de juiste persoon te vinden. Vind je dit interessant? Stuur me dan een email of stuur me een bericht via LinkedIn.