9 bewezen strategieën om meer leerlingen op je schoolwebsite te krijgen

Gemaakt
18 januari 2022
Laatste update
18 januari 2022
Auteur
Robbert van Empel
Onderwerp
Website
Samenvatting
Veel scholen worstelen met het bedenken van nieuwe en innovatieve manieren om meer potentiële leerlingen op hun website te krijgen. Er is veel informatie beschikbaar op internet hoe je meer verkeer op de website van je school kunt krijgen, maar ze werken niet allemaal. Daarom heb ik hier 9 bewezen strategieën op een rijtje gezet.
websitebouwer website bouwen maken scholen school schoolsite Robbert van Empel Haarlem Nederland

Hoe krijg je meer potentiële leerlingen op de website van je school?

Elke school wil meer bezoekers naar de website. Dit kan uitlopende redenen hebben, scholen willen bijvoorbeeld de huidige leerlingen op de school informeren of willen meer potentiële leerlingen op hun website hebben. Daarnaast hebben scholen niet de kennis en tijd om alle strategieën die op het internet zwerven uit te pluizen. Daarom volgen hier 10 bewezen strategieën

1. Zoekwoordonderzoek uitvoeren

Gebruik altijd relevante zoekwoorden in de berichten die je plaatst. Trefwoorden moeten op een natuurlijke manier worden gebruikt en moeten natuurlijk niet afleiden van het onderwerp waar je over schrijft. Het is belangrijk om trefwoorden in het bericht te gebruiken, zoals de metabeschrijving, de paginatitel, de URL, kopteksten en een paar keer door het hele stuk.

Voor het uitvoeren van trefwoordonderzoek kun je tools gebruiken als Moz, Ahrefs en SEMrush. Deze sites laten zien welke zoekwoorden andere scholen gebruiken, hoe vaak mensen naar zoekwoorden zoeken, gerelateerde zoekwoorden en nog veel meer waardevolle informatie als leidraad voor de zoekwoordstrategie.

2. Creëer memorabele inhoud

Het is niet genoeg om alleen berichten te plaatsen; je moet inhoud maken die gedenkwaardig is en de ruis doorbreekt. Nuttige en gedenkwaardige inhoud is zelfs een van de belangrijkste manieren om meer leerlingen op je website te krijgen.

Leerlingen gebruiken Google om specifieke, grondige en nauwkeurige antwoorden op hun vragen te vinden, en jouw inhoud zou daar moeten zijn om die antwoorden te geven. In feite genereren websites met bloginhoud 434% meer door zoekmachines geïndexeerde pagina's dan websites zonder. Bovendien ontvangen sites die meer dan 16 berichten per maand publiceren bijna 3,5 keer meer verkeer dan sites die nul tot vier artikelen publiceren.

Waar het op neerkomt, is dat wanneer je meer inhoud voor je school produceert, regelmatig post en onderzoekt wat leerlingen willen zien, het webverkeer zou moeten verbeteren.

3. Schrijf gastberichten

Het plaatsen van gasten voor andere websites is een effectieve manier om backlinks te genereren, verwijzingsverkeer te stimuleren en de positie van de zoekresultatenpagina (SERP) van zoekmachines te verhogen.

Kijk eerst naar de inhoud van een andere website waar je als school voor wilt schrijven. Zorg ervoor dat de kwaliteit van de andere website van hoge kwaliteit is, controleer de domeinautoriteit en bestudeer hun richtlijnen voor het plaatsen van berichten. Vraag of ze de publicatie ook plaatsen op sociale media en dat ze jouw school in hun sociale media taggen.

4. Houd actieve sociale media-pagina's

Sociale media zijn enorm belangrijk om leerlingen aan te trekken. Hier zijn enkele manieren waarop het moet worden gebruikt om het websiteverkeer te vergroten:

  • Plaats berichten (blogs, e-books, whitepapers, infographics, video's, enz.) op al jouw sociale-mediaplatforms

  • Communiceer met leerlingen door ze te beantwoorden, hun berichten opnieuw te posten en ze te taggen

  • Gebruik relevante hashtags

  • Werk de link in je bio bij om nieuwe berichten te promoten wanneer deze uitkomt

  • Wijzig de omslagfoto regelmatig om nieuwe berichten te promoten

  • Tag influencers die mogelijk geïnteresseerd zijn in het bericht

  • Reageer op andere mensen die op zoek zijn naar antwoorden met links naar jouw bericht

5. E-mail nieuwsbrieven

Het promoten van berichten via nieuwsbrieven is een effectieve manier om vooral meer ouders op de website van je school te krijgen. Hier zijn enkele praktische tips voor nieuwsbrieven:

  • Neem verleidelijke informatie uit de berichten op in de onderwerpregel en in de hoofdtekst van de e-mail.

  • Voeg een link of knop in waarop ouders kunnen klikken om meer van het bericht te lezen.

  • Zorg ervoor dat e-mails mobielvriendelijk zijn. Links moeten gemakkelijk te zien zijn, aangezien 46% van alle geopende e-mail op mobiele apparaten wordt gedaan.

  • Pas personalisatietactieken toe door de naam van de ouder op te nemen.

  • Maak de e-mail visueel aantrekkelijk met behulp van goed ontworpen sjablonen.

  • Voer A/B-tests uit om te zien welke versies van e-mails meer keren worden geopend en geklikt.

6. Influencerbereik

6. Influencerbereik

  • Tag de influencer in een bericht op sociale media.

  • Vraag de influencer om een ​​interview/Q&A en tag of e-mail de influencer vervolgens wanneer het bericht is gepost. Ze zullen jouw bericht waarschijnlijk delen met hun publiek (andere potentiële leerlingen).

  • Vraag de influencer om een ​​interview/Q&A en tag of e-mail de influencer vervolgens wanneer het bericht is gepost. Ze zullen jouw bericht waarschijnlijk delen met hun publiek (andere potentiële leerlingen).

7. Maak een handige berichten

Scholen die handige berichten met tips maken, geven iets nuttigs aan leerlingen. Het zorgt ervoor dat er veel verkeer naar de website van de school zal ontstaan. Laat docenten van jouw school verschillende berichten maken met tips voor hun vak, laat ze hun mooie lessen delen, zodat leerlingen zien hoe leuk en goed je school is.

8. Persberichten indienen bij invloedrijke publicaties

Wanneer scholen persberichten maken om zichzelf of leraren te promoten, moeten ze deze niet gewoon op een syndicatiewebsite voor persberichten plaatsen en afwachten wat er gebeurt. Ze moeten de release actief pushen en naar invloedrijke websites.

9. Wissel backlinks uit

Met zoveel scholen die proberen het websiteverkeer te vergroten, zijn er veel mogelijkheden voor backlink-uitwisselingen. Neem contact op met relevante sites en bied jouw berichten aan als een aanvullende bron om op te nemen in een van de berichten van de site. Om een ​​extra stimulans toe te voegen, kunt je een wederzijds voordelige backlink-uitwisseling aanbieden, waarbij je aanbiedt om ook een van hun links aan een bericht van jou toe te voegen.

Wil je met me van gedachten wisselen?

Als je tot hier bent gekomen, dan denk je waarschijnlijk: "Ik heb iemand nodig die de website van mijn school kan bouwen." Daarom wil ik je een aanbod doen. Ik ga gratis met je in gesprek om te kijken wat je precies nodig hebt en ik kijk of ik de meest geschikte persoon ben om dit te leveren. Ben ik het niet, dan help ik je graag om de juiste persoon te vinden. Vind je dit interessant? Stuur me dan een email of stuur me een bericht via LinkedIn.