Zodra je een duidelijk beeld hebt van wie jouw publiek is, kun je jouw socialemediaplan opnieuw bekijken. Daarna is tijd om te
zoeken naar manieren om meer leerlingen en ouders te bereiken.
Toen bijvoorbeeld lockdown-maatregelen ertoe leidden dat meer mensen op zoek waren
naar manieren om hun tijd thuis te vullen, schakelde The Great Courses Plus zijn Facebook-advertentiestrategie om, om zijn publiek snel uit te breiden. Ze creëerden een
uitgebreide gratis proefaanbieding en maakten reclame voor een breed publiek in de Verenigde Staten.
Vervolgens gebruikten ze vergelijkbare doelgroepen om nieuwe doelgroepen in Canada, het VK en Australië te
bereiken die vergelijkbaar waren met hun beste bestaande klanten.
Bron: Facebook
Deze uitgebreide doelgroepstrategie zorgde voor een meer dan 10 keer hogere
totale gemiddelde maandelijkse abonnementen. Je kunt ook sociale media gebruiken om het publiek voor jouw
school uit te breiden. Hootsuite geo-zoekstreams kunnen je bijvoorbeeld helpen bij het volgen van en reageren op lokale
gesprekken over jouw school. Je kunt dan nieuwe potentiële leerlingen bereiken die zich al in jouw
geografische gebied bevinden.
Als je tot hier bent gekomen, dan denk je waarschijnlijk: "Ik heb iemand nodig die de sociale media van mijn school kan opbouwen." Daarom wil ik je een aanbod doen. Ik ga gratis met je in gesprek om te kijken wat je precies nodig hebt en ik kijk of ik de meest geschikte persoon ben om dit te leveren. Ben ik het niet, dan help ik je graag om de juiste persoon te vinden. Vind je dit interessant? Stuur me dan een email of stuur me een bericht via LinkedIn.