De laatste jaren is het voor scholen steeds belangrijker geworden om zichzelf ook digitaal te profileren, waarbij het belangrijk is dat de sfeer van de school overdragen wordt aan de leerling. Digitaal is dit moeillijk om te bereiken en daarom geven scholen steeds meer geld uit aan nieuwe tools, waarin ze bijvoorbeeld een streetview laten maken van hun school.
Dit kost veel geld en het resultaat is laag. De aandacht van leerlingen voor een tool
is tussen de 5 a 15 seconden. Daarom kunnen leerlingen dit soort tools niet vinden of zijn ze niet gemotiveerd
om er doorheen te klikken. Kortom, er zullen weinig leerlingen zijn die de sfeer van jouw school ontdekken via
dit soort tools.
Hoe kun je dit dan wel doen?
Leerlingen willen zien wat jouw school bijzonder maakt ten opzichte van andere scholen. Heeft jouw school iets unieks? Laat het dan direct zien. Zodra de leerling jouw schoolwebsite bezoekt, moet dit het eerste zijn wat ze zien.
Afbeelding: de school met een zwembad
In het voorbeeld wat ik heb gemaakt zie je dat de school een eigen zwembad heeft en zichzelf richt op leerlingen die bezig zijn met sport.
Alle leerlingen die sport belangrijk vinden, zullen zich direct aangesproken voelen. Maar ook leerlingen die niet gericht zijn op sport, zullen het aantrekkelijk vinden dat de school dit soort bijzondere faciliteiten heeft.
De meeste schoolwebsites zijn saai en statisch. Als school kun je door interactiviteit je website onvergetelijk maken. In het concept dat ik heb gemaakt "De school met een zwembad" (klik hier om het te zien), zie je hoe het water een rimpeleffect heeft als je met je muis beweegt.
Een dergelijke interactie maakt de website van je school onvergetelijk, bijzonder en professioneel. Het laat zien dat je bereid bent om leerlingen een bijzondere ervaring te geven zowel op school als digitaal. Dit zal resulteren in meer aanmeldingen voor je school.
De meeste schoolleiders weten niet hoe ze hun school moeten promoten, daarom maak ik effectieve websites en sociale media, waardoor scholen meer leerlingen krijgen.
Ik wil je een aanbod doen. Ik ga gratis met je in gesprek om te kijken wat je precies nodig hebt. Daarbij gaan we kijken of ik de meest geschikte persoon ben om je te helpen. Ben ik het niet, dan help ik je graag om de juiste persoon te vinden.
Vind je dit interessant? Maak dan een gratis afspraak.