State Farm Insurance heeft een doorlopende Pinterest-campagne die informatieve inhoud
biedt die verband houdt met grote veranderingen in het leven, zoals het kopen van een auto of het krijgen van
een kind. Aangezien deze momenten vaak van invloed zijn op de verzekeringsbehoeften, is het een voor de hand
liggende match die de verzekeringsgigant heeft geholpen om contact te maken met millennials en G en X.
Afgelopen voorjaar, toen reizen veranderde van een wereldwijde aangelegenheid in een
veel meer lokale ervaring, waren roadtrips een hot topic van online onderzoek. State Farm creëerde een reeks
pins over roadtrips en hoe het bedrijf hun klanten hielp beschermen in onzekere tijden.
De vijf belangrijkste redenen waarom mensen nu sociale media gebruiken, zijn:
Om op de hoogte te blijven van nieuws en actuele gebeurtenissen
Om grappige of vermakelijke inhoud te vinden
Om vrije tijd op te vullen
Om in contact te blijven met vrienden
Foto's of video's met anderen delen
Bron: Digitaal 2021.
Houd altijd de huidige behoeften van jouw leerlingen in gedachten. Wat vorig jaar
werkte, werkt vandaag misschien niet meer. Sociaal luisteren is een zeer waardevol hulpmiddel voor het
verzamelen van informatie, dat je helpt te begrijpen wat jouw leerlingen (en potentiële leerlingen) mogelijk
van jouw school wil horen.
Dat is een van de redenen waarom tweederde van de respondenten van de Hootsuite Social Media
Trends-enquête zei dat sociaal luisteren in 2020 in waarde is gestegen. Hootsuite heeft een
handleiding gemaakt over hoe je social listening voor kunt gebruiken.
Als je tot hier bent gekomen, dan denk je waarschijnlijk: "Ik heb iemand nodig die de sociale mediavan mijn school kan opbouwen." Daarom wil ik je een aanbod doen. Ik ga gratis met je in gesprek om te kijken wat je precies nodig hebt en ik kijk of ik de meest geschikte persoon ben om dit te leveren. Ben ik het niet, dan help ik je graag om de juiste persoon te vinden. Vind je dit interessant? Stuur me dan een email of stuur me een bericht via LinkedIn.