De homepagina is een onderdeel van een conceptwebsite en is niet gedaan in opdracht voor een klant. Voor mezelf had ik de uitdaging gesteld om veel bewegende elementen te gebruiken, terwijl de website ook rust en autoriteit moest uitstralen.
In het resultaat zijn alle technieken gebruikt waarin leerlingen en ouders maximaal worden verleidt tot een actie. In dit geval ligt de focus op de aanmelding van nieuwe leerlingen. Korte en bondige informatie heeft geleid tot duidelijkheid. Dit is afgewisseld met sociaal bewijs en de "Call to Action" is op de juiste plaatsen geplaatst.
In de website heb ik gekozen voor de kleuren donkerblauw en donkerpaars, om de betrouwbaarheid en autoriteit van de school te benadrukken. Wit is gebruikt om de website rust en vernieuwing te laten uitstralen.
Een website waarin alle onderdelen voor de perfecte promotie bij elkaar komen.
Daarvoor zijn bepaalde effecten en bewegende elementen voor de smartphone en tablet aangepast, zodat de website duidelijk blijft en goed blijft werken.
In een wireframe bedenk je welke elementen terug dienen te komen op de website. Daarbij komen nog geen kleuren aan bod. Voor deze school ging ik uit van een school die zich richt op leerlingen die zichzelf willen zijn.
Het eerste wat je ziet op de website is het belangrijkste. De meeste ouders zijn binnen 15 seconden weg van je website en komen daarna nooit meer terug.
Het is belangrijk dat het ontwerp perfect is. Zoals je hiernaast kunt zien worden er meerdere varianten van de website ontworpen, om tot de meest effectieve website te komen.