“Als je op het station in een trein zit die op het punt staat te
vertrekken, merk je misschien dat de trein die naast je staat in beweging is. Maar misschien staat die trein
stil en ben jij in beweging. Het is moeilijk in te schatten. Zonder de slinger van plotselinge versnelling, is
de enige aanwijzing die we hebben dat onze relatieve positie aan het veranderen is”. Seth Godin
Seth Godin geeft in deze quote aan dat we wel doorhebben dat er verandering
plaatsvind, maar dat we niet precies weten wat er gebeurt. We kunnen ons daarbij aansluiten bij de nieuwe
beweging in de wereld of we kunnen ons verzetten tegen deze nieuwe beweging, maar de wereld verandert.
Websites in het onderwijs zijn hierin een perfect voorbeeld. Waar bedrijven snel innoveren en zich aanpassen aan de veranderende wereld, blijven we in het onderwijs achter. Schoolwebsites zijn echter wel uniek, omdat ze 2 doelen hebben: het werven van nieuwe leerlingen en de communicatie met de bestaande leerlingen/ouders.
Vandaag heb ik het concept voor de homepagina van een fictieve school afgerond: https://collegereimerswaal.webflow.io. In de website heb ik mezelf heb gericht op de werving van nieuwe leerlingen. De conceptpagina geeft een ideale mix van promotie en informatie, waarin je de kans op het werven van nieuwe leerlingen optimaal is. Neem deze conceptpagina als voorbeeld voor je eigen school. Lijkt het erop? Mocht je totaal geen idee hebben wat de verschillen zijn, dan kun je me natuurlijk altijd een berichtje sturen, zodat ik het voor je kan bekijken.
Als je tot hier bent gekomen, dan denk je waarschijnlijk: "Ik heb iemand nodig die de website van mijn school kan bouwen." Daarom wil ik je een aanbod doen. Ik ga gratis met je in gesprek om te kijken wat je precies nodig hebt en ik kijk of ik de meest geschikte persoon ben om dit te leveren. Ben ik het niet, dan help ik je graag om de juiste persoon te vinden. Vind je dit interessant? Stuur me dan een email of stuur me een bericht via LinkedIn.