Aan negatieve feedback op internet heb je niks. Het is een manier van de leerling om
te zeggen, deze content is niks voor mij.
Als een vegetarisch restaurant 1 ster krijgt van iemand die vlees eet, moet het restaurant dan biefstuk serveren? Het zegt niet iets over het restaurant, het zegt meer over de persoon die de review (beoordeling) achterlaat.
Je kunt niet alle mensen helpen. Een bbq restaurant, met twee vegetarische gerechten kan tegen een vegetariƫr beter zeggen dat ze hun eten beter bij een ander restaurant kunnen halen. Het restaurant hoeft niet 17 miljoen Nederlands te bedienen om succesvol te zijn, ze hebben er maar 2000 nodig om een succes te zijn.
Leerlingen die negatieve feedback geven over je school, passen zoals je aan de voorbeelden hierboven kunt zien niet bij je school. Als je eerlijk bent, kun je leerlingen die je niet goed kunt helpen, beter verwijzen naar een andere plek. Je helpt ze daar beter mee. Als je alle leerlingen accepteert, dan help je ze niet goed. Je bent dan een gemiddelde school die de gemiddelde leerling helpt. En je zou als school beter moeten zijn dan gemiddeld.
Als je tot hier bent gekomen, dan denk je waarschijnlijk: "Ik heb iemand nodig die de sociale mediavan mijn school kan opbouwen." Daarom wil ik je een aanbod doen. Ik ga gratis met je in gesprek om te kijken wat je precies nodig hebt en ik kijk of ik de meest geschikte persoon ben om dit te leveren. Ben ik het niet, dan help ik je graag om de juiste persoon te vinden. Vind je dit interessant? Stuur me dan een email of stuur me een bericht via LinkedIn.